Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Ośrodek Pomocy Społecznej w Zaniemyślu

Łękno, ul. Poznańska 12B, 63-020 Zaniemyśl

 

Strona główna

Archiwum strony BIP 

 

Deklaracja dostępności


 

Wstęp deklaracji dostępności

Ośrodek Pomocy Społecznej w Zaniemyślu zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej http://zaniemysl.naszops.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego

Data publikacji strony internetowej: 2016-02-08
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-01-05

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących,

  • zdjęcia nie zawsze posiadają właściwe opisy alternatywne.

Deklarację sporządzono na podstawie własnej samooceny przeprowadzonej 2020-12-29.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych w przeglądarkach Firefox, Chrome, Internet Explorer, Edge, Opera.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest Ewelina Sikorska, sekretariat@ops.zaniemysl.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc pod numer telefonu +48 61 28 57 118. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania treści zdjęcia itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.

Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Siedziba Ośrodka – Łękno ul. Poznańska 12B

  • Biuro Obsługi Interesanta oraz Kancelaria Ośrodka znajdują się w budynku na parterze.

  • Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

  • Do budynku może wjechać osoba na wózku inwalidzkim.

  • W budynku znajduje się toaleta dostosowana dla osób z niepełnosprawnością.

  • Możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego po uprzednim kontakcie z Ośrodkiem Pomocy Społecznej poprzez adres mailowy: sekretariat@ops.zaniemysl.pl lub pod nr telefonu 61 28 57118. Usługa jest dostępna w godzinach pracy Ośrodka.

  • Ośrodek posiada swój parking, z wyznaczonym miejscem dla osoby niepełnosprawnej .

  • W Ośrodku nie ma pętli indukcyjnych.

  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, alternatywnie znajdują się oznaczenia w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność do tłumacza języka migowego

Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się, mogą skorzystać z pomocy tłumacza polskiego języka migowego, po uprzednim zgłoszeniu takiej potrzeby pracownikowi i ustaleniu terminu spotkania.

Osoby chcące skorzystać z powyższych usług prosimy o zgłoszenie tego faktu co najmniej 7 dni roboczych przed planowaną wizytą, z wyłaczeniem sytuacji nagłych i pilnych.Zgłoszenia dokonujemy następująco:

- e-mail na adres sekretariat@ops.zaniemysl.pl

-telefonicznie na nr tel. 61 2857118

-osobiście w biurze obsługi klienta w OPS

-drogą pocztową na adres: OPS w Zaniemyślu, ul. Poznańska 12B, Łękno, 63-020 Zaniemyśl

Skarga na brak dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej


Kiedy masz prawo złożyć skargę?
Jeśli złożyłeś wniosek o zapewnienie dostępności do Urzędu Gminy Zaniemyśl, a podmiot ten nie zapewnił jej lub nie zapewnił Tobie dostępu alternatywnego, to masz prawo złożyć skargę na brak dostępności. Zgodnie z art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami masz 30 dni na złożenie skargi od daty upływu terminu na zapewnienie dostępności przez Wójta Gminy Zaniemyśl.

Do kogo składasz skargę na brak dostępności?
Zgodnie z art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami – rozpatrywanie skarg na brak dostępności podmiotów publicznych należy do zadań Prezesa Zarządu PFRON. Skargi powinny być składane do Oddziałów PFRON, właściwych terytorialnie dla podmiotów publicznych.

Co musisz napisać w skardze?
• dane kontaktowe wnioskodawcy (imię i nazwisko, adres, numer telefonu lub adres e-mail),
• wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
• wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
• wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.

Podstawa prawna: ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Zapewnienie dostępności cyfrowej

Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, możesz wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.

Co musi zawierać żądanie?

  1. dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,
  2. wskazanie strony internetowej, która ma być dostępna cyfrowo,
  3. wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,
  4. wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeśli dotyczy.


Podmiot publiczny realizuje żądanie zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej nie może nastąpić w wyżej wymienionym terminie, podmiot powiadomi Ciebie o przyczynach opóźnienia oraz terminie w jakim zapewni dostępność, jednak termin nie może być  dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej, jeśli wiązałoby się to z ryzykiem naruszeniem integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji. Jeśli podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności, powiadomi Ciebie o przyczynach zaistniałej sytuacji i wskaże Tobie alternatywny sposób dostępu do tego elementu.

W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej w żądaniu, albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu – możesz złożyć skargę. Do rozpatrywania skargi w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.


 

 

DOKUMENTY:

Informacje

Liczba wyświetleń: 2033
Utworzono dnia: 21.01.2021

Historia publikacji

  • 20.02.2023 10:00, Administrator
    Edycja strony: Strona główna
  • 12.04.2022 07:27, Administrator
    Edycja strony: Strona główna
  • 19.03.2021 11:35, Administrator
    Edycja strony: Strona główna